FASE 3: ANÀLISI DELS RESULTATS, DISSENY DEL PLA I INTERVENCIÓ
FASE 3: ANÀLISI DELS RESULTATS, DISSENY DEL PLA I INTERVENCIÓ |
DATA: 11 d’abril – 23 de maig HORES: 42 |
1. OBJECTIUS: |
§ Analitzar les dades recollides i recopilades en les diferents situacions (observació directa, qüestionaris, intercanvi d’informació a la reunió amb els professors) per: · Dissenyar i elaborar el pla d’intervenció a partir de les dades recollides i prioritzades. · Dissenyar, elaborar i aplicar activitats a treballar a les tutories relacionades amb les habilitats socials i resolució de conflictes. · Fer un seguiment dels dos alumnes § Dissenyar un protocol/pla de conducta amb la tutora, psicopedagoga de l’EAP. § Aplicació del projecte de dinamització de patis. |
En aquesta tercera fase, el que pretenc és, un cop recollida la informació necessària dels principas agents que hi intervenen (valoracions dels professors de l’ESO, informacions obtingudes a partir de l’observació directa, informació acadèmica i conductual precedent dels alumnes -obtinguda a partir de les entrevistes amb els mestres de primària i anàlisi dels expedients acadèmics-, la resposta dels alumnes al qüestionari que valorava l’assertivitat), poder dissenyar un pla d’actuació/intervenció ajustat a les necesitats que se’n deriven del context per tal de poder contribuir a assolir el principal objectiu d’aquest pràcticum: millorar la convivència i relacions de l’alumnat al centre.
Per aconseguir-ho les principals actuacions a realitzar seran:
- Posada en marxa de l’activitat de Dinamització de patis, activitat que ja s’ha iniciat i ha tingut una molt bona acollida per l’alumnat, doncs molts valoraven que els patis eren “un rotllo”, doncs, donades les característiques del terreny, no podein jugar ni fer res. El que ens ha sorpès gratament és que molta alumnes considerats “mogudets” són els que més s’han apuntat a l’activitat d’escacs!
- Dissenys i immplementació d’activitats de tutoria. De moment amb els tutors hem parlat de la possibilitat de visualitzar la pel·lícula “COBARDES”, film de de José Corbacho y Juan Cruzon en la qual es tracta el tema del bulling. A la vegada, estem revissant possibles activitats de tutoria a partir de diferents materials.
- Disseny i elaboració amb la tutora d’un protocol de conducta. Aquest treball ja vam concretar-ho ambdues per començar-hi a treballar després de les vacances de Setmana Santa.
- Seguiment de dos alumnes de 1r d’ESO que ja se’ls fa un seguiment des de l’EAP, o sigui, la meva tutora.
Molt interessant introduir la fase amb la graella que recull els objectius. Ajuda a situar la feina posterior i a donar-li una continuïtat i un sentit a les actuacions que reculls al diari.
ResponEliminaEstàs fent molt bona feina, interessant per a tu, però també de molta utilitat pel centre.
M.Àngels Megías