dissabte, 2 d’abril del 2011

3. DESENVOLUPAMENT DE LES FASES.

FASE 1: ANÀLISI DOCUMENTAL I OBTENCIÓ D’INFORMACIÓ


FASE 1: ANÀLISI DOCUMENTAL I OBTENCIÓ D’INFORMACIÓ

DATA: 21-25 de  març                                                        HORES: 10h

1. OBJECTIUS:

§         Establir amb la tutora les línies que guiaran el pla de treball.
§  Crear espais de diàleg i reflexió entre i amb el professorat en l’elaboració de projectes comuns.
§  Obtenir informació del grup d’alumnes a l’etapa de primària (C. Superior) i secundària, tant a nivell acadèmic com en relació al funcionament i dinàmiques relacionals a l’aula.
§  Introduir el joc col·lectiu com a mitjà per a millorar la convivència (dinamització de patis)
§    Potenciar la participació, el treball compartit i col·laboratiu amb el professorat de l’ESO en el projecte d’intervenció.


En aquesta primera fase, el primer que vam fer va ser concretar i organitzar amb la tutora les línies d’actuació de les diferents fases del pla de treball. També ens hem reunit per fer un traspàs dels 2 alumnes als quals se’ls fa un seguiment des de l’EAP (A.G. i J.M.).

Algunes de les actuacions marcades a realitzar en aquesta primera fase fins a la segona, com les reunions amb el professorat de cicle superior de primària, doncs a més a més de tenir dificultats per coordinar-nos per qüestions d’horari, està coincidint que al centre s’estan fent les juntes d’avaluació del 2n trimestre. Per tant, les hores que tinc destinades a treballar en el pràcticum o bé coincidien amb hores lectives del professorat o bé amb l’horari establert per a les juntes d’avaluació.
Amb el professorat de l’ESO també he tingut certes dificultats per poder-m’hi coordinar, doncs som una plantilla reduïda, amb dos professors a mitja jornada i, a més a més, donada la supressió-retallada de places a primària, alguns professors de secundària imparteixen classes a primària, aspecte que ha dificultat molt més trobar moments comuns i fora de l’horari lectiu meu al centre.

Per poder començar a treballar de manera consensuada amb el professorat de l’ESO, vaig elaborar una graella de registre conductual en la qual s’hi reflecteixen un seguit de conductes a valorar, classificades per categories, sobre la seva presencia al centre i intensitat en què es manifesten. D’aquesta manera, era més fàcil partir d’un consens a l’hora de concretar les conductes sobre les quals incidir.
Aquesta graella era oberta; o sigui, era un punt de partida perquè el professorat pugués començar a treballar, fes suggeriments i realitzés les modificacions oportunes. A la vegada era una manera de començar a consensuar punts de vista i concretar actuacions, així entre tots podíem  començar a acotar i prioritzar les conductes que, com a professors, més  ens amoïnaven per poder-hi intervenir anant tots a una.

Amb la Cap d’estudis hem començat a treballar amb la programació de les dinamitzacions dels patis, seguint amb la línia encetada a primària. Donat que ja hi havia un precedent  al centre (a primària s’està duent a terme amb èxit), treballar en el disseny d’aquesta activitat ens ha estat fàcil, còmode i àgil, doncs partíem d’un coneixement de la realitat i d’uns objectius clars sobre els quals incidir.

Així doncs, a grans trets, els objectius marcats en aquesta primera fase s’han anat assolint, tot i que alguns d’ells s’han allargat en el temps degut a les dificultats comentades.




2 comentaris:

  1. Podries fer servir altre color de fons ? Amb el color lila i les lletres negres no puc llegir-lo.

    Gràcies

    M.Àngels Megías

    ResponElimina
  2. Hola M. Àngels!

    A veure si amb aquest color de fons es pot llegir millor.

    Salutacions!

    ResponElimina