Donada la manca d'habilitats socials i les dificultats que presenten els nois i noies de 1r de l'ESO en la resolució dels conflictes que sorgeixen en el dia a dia, optant per la violència, tant física com verbal, com a forma “normalitzada”, que no habitual, de resoldre' ls, la proposta d’intervenció es concreta en la figura del psicopedagog en un centre de Secundària (especialitat Orientació Educativa) i, a grans trets, les actuacions dissenyades s’encaminaran cap a la millora de la convivència entre l’alumnat de 1r d’ESO.
Per assolir aquest objectiu marc, els objectius que guiaran la intervenció són:
- Potenciar el desenvolupament i adquisició d’habilitats socials dels nois i noies.
- Promoure relacions i conductes basades en el diàleg i l’empatia en la resolució de conflictes, tot reduint la violència verbal com física.
- Crear espai de diàleg entre el professorat i l’alumnat.
- Dissenyar activitats per treballar a les tutories.
- Introduir el joc col·lectiu com a mitjà per a millorar la convivència
- Elaborar documents (graelles d’observació i registre conductual) i protocols per detectar i intervenir en alumnes amb alteració de conducta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada