diumenge, 27 de març del 2011

I COM ESTRUCTURARÉ AQUEST TREBALL? FASES DEL PLA DE TREBALL

Per poder dur a terme les actuacions plantejades de cara a assolir els objectius plantejats, he estructurat el meu pla de treball  en 4 fases. A grans trets:

FASE 1: ANÀLISI DOCUMENTAL I OBTENCIÓ D’INFORMACIÓ: En aquesta fase, s’analitzarien expedients de l’alumnat, registre acadèmic i s’obtindria informació a partir dels tutors del curs anterior sobre l’alumnat i les seves famílies (a partir de les entrevistEs personals que fan els tutors). També es parlaria amb el professorat de l’ESO perquè ells mateixos donessin informació sobre el dia a dia i el tipus de conductes que, al seu parer, són més preocupants, per tal d’acotar entre tots les conductes sobre les quals incidir.

FASE 2: OBTENCIÓ DIRECTA D’INFORMACIÓ I ANÀLISI: Amb l’ajut dels tutors i resta de professorat, i mitjançant l’observacio sistemàtica a l’aula, passadissos i esbarjo, s’enregistrarien les conductes més freqüents, anotant-se quines són, quan es manifesten, en quina situació es donen, com comencen i acaben, quines es repeteixen, quines manifesten els nois i quines les noies... Finalment es passarà a l’alumnat un qüestionari per avaluar les seves conductes (davant situacions hipotètiques, com reaccionarien, nivell d’assertivitat i empatia...).

FASE 3: ANÀLISI DELS RESULTATS, DISSENY DEL PLA D’INTERVENCIÓ I INTERVENCIÓ: En aquesta fase s’analitzarien les informacions obtingudes de l’observació directa, les dades obtingudes dels qüestionaris passats a l’alumnat i de les informacions i prioritzacions fetes i recollides en reunions amb el professorat. A partir d’aquí començariem a dissenyar el pla d’intervencció i aplicar-lo: dissenyar i elaborar les activitats a treballar a les tutories relacionades amb les habilitats socials, començaríem a elaborar un protocol/pla de conducta i, a aplicar el projecte de dinamització de patis, encetat ja a Primària.

FASE 4. AVALUACIÓ DELS RESULTATS:L’avaluació del projecte i resultats serà continuada per tal d’anar introduint ajustos i modificacions en la implementació del pla. En aquesta fase, es tindria en compte totes les dades enregistrades i avaluades en les anteriors fases i, a més a més, es faria una avaluació final en la qual es tindria en compte l’autoavaluació dels propis tutors i de l’alumnat mitjançant uns qüestionaris. A la vegada, el dinamitzador de pati haurà d’avaluar la seva tasca i guanys asoolits i els alumnes hauran d’autoavaluar-se en relació als beneficis i guanys experimentats a nivell personal.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada